Діаманти не самі рідкісні та красиві, зате чомусь найдорожчі дорогоцінні камені — «Факти про неймовірне»

0
10

Бриллианты не самые редкие и красивые, зато отчего-то самые дорогие драгоценные камни -

Напевно, кожен з нас знає, що найдорожчими дорогоцінним камінням є алмази, оскільки володіють унікальними властивостями: це дивно міцний матеріал, в ограновуванні, стаючи діамантом, дивовижно красивий, до того ж рідкий як викопне. (esoreiter.ru)

Але тут варто зробити невелику поправку: рубін, смарагд, сапфір куди більш красиві дорогоцінні камені, і зустрічаються вони в природі значно рідше, ніж алмази. Чому ж вони другого сорту? Виявляється, що нечувана ціна алмазів-діамантів – штучна, це грандіозна світова афера, про яку мало хто знає. Але давайте розберемося, як так все вийшло.

Чому алмази стали найдорожчими?

До другої половини XIX століття висока ціна алмазів була цілком виправдана, оскільки ці дорогоцінні «скельця» насправді попадалися людям порівняно рідко. Але… в 1866 році в Південній Африці відкрили практично невичерпні запаси алмазів, чому в район Кімберлі хлинув багатотисячний потік старателів. Тільки за перші півстоліття тут було видобуто близько 3 тисяч тонн цих дорогоцінних каменів.

Бриллианты не самые редкие и красивые, зато отчего-то самые дорогие драгоценные камни -

З цієї причини світовий ринок був буквально завалений діамантами, і ціна різко впала. Думається, вартість алмазів падала б і далі, якби в цю справу не втрутився заповзятливий Сесіль Родс, який, в кінцевому рахунку, утворив монополію на цьому ринку, заснувавши компанію De Beers, і вона досі встановлює штучно завищену ціну на діаманти.

Родс приїхав у Південну Африку в далекому 1870 році як раз у розпал алмазної лихоманки. Вже незабаром він зрозумів, що на терені добувача дорогоцінних каменів тут багато не доб’єшся і величезний капітал не сколотишь. А тому організував компанію з обслуговування старателів. Це виявилось настільки вигідною справою, що до 1883 році Він взяв у свої руки всі родовища Кімберлі, а до початку дев’яностих років компанія De Beers контролювала вже понад 90 відсотків усього світового видобутку алмазів. Природно, монополісти легко встановили штучно завищену ціну на діаманти.

Бриллианты не самые редкие и красивые, зато отчего-то самые дорогие драгоценные камни -

Компанія процвітала і на початку наступного століття, але в середині XX століття у неї почалися проблеми: продажу діамантів, які були менш красивими, ніж ті ж сапфіри, рубіни і смарагди, і менш рідкісними на ринку дорогоцінних каменів, стали стрімко падати. Можна було, звичайно, знизити ціни на алмазному ринку, але це загрожувало втратити надзвичайні доходи. І тоді De Beers придумує фантастичний маневр: компанія розгорнула невидиму за своїми масштабами рекламну кампанію зі слоганом – «Діаманти назавжди» (з цією метою був навіть знятий однойменний фільм про знаменитого Джеймса Бонда).

Бриллианты не самые редкие и красивые, зато отчего-то самые дорогие драгоценные камни -

Реклама зробила алмази найдорожчими

De Beers не шкодувала ніяких коштів на дану рекламу, придумуючи все нові і нові ходи, щоб промивати мізки покупцям, причому це тривало протягом кількох поколінь і триває досі.

В результаті всього цього діаманти були і залишаються найдорожчими і найближчими прикрасами, причому як для багатих, так і для пересічних покупців. При цьому принцип ціни на діамант сформульоване так, що досить скромний камінчик не повинен стоїть нижче трьох середніх зарплат американця, тобто зараз це десь 10 тисяч доларів.

Бриллианты не самые редкие и красивые, зато отчего-то самые дорогие драгоценные камни -

Компанія-монополіст De Beers домоглася в результаті того, що хотіла: люди стали платити левову частку за статусність діамантів, а не за його реальну красу і собівартість. Можна здивуватися цим фактом, навіть обуритися, але в цьому світі багато чого дивного і абсурдного. Наприклад, якщо люди платять сотні мільйонів доларів за картини-мазні у вигляді різнокольорових плям Барнетта Ньюмана або Джексона Поллока, то чому діаманти не можуть продаватися вище, ніж вони того варті? Головне переконати покупця, що купуючи таку прикрасу, він отримує незаперечно більше, ніж ті чималі гроші, які платить за нього…

НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ

НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ