Маркетингові виверти, на які трапляються все, в тому числі і ви — «Факти про неймовірне»

0
8

Маркетинговые уловки, на которые попадаются все, в том числе и вы -

Напевно, немає такої людини, який хотів, щоб його обманювали. І, тим не менш, обдурити будь-дуже просто, оскільки наша психіка створена за певними правилами, які давно вивчені справжніми маніпуляторами. (esoreiter.ru)

Згадайте, як вправно працюють циганки, причому всі чудово знають, що собою являють ці дамочки з їх «позолоти ручку – і я скажу, що тебе чекає», тим не менш, за статистикою, 90 відсотків людей клює на цю вудку.

Але якби тільки циганки, сьогодні нас оточують куди більш професійні маніпулятори – магазини з їх професійними маркетологами, яких спеціально навчають майстерності впарювати нам все, що завгодно, будь-якою ціною і при цьому залишати нас з відчуттям задоволеності від такої нав’язаної покупки. Начебто і причепитися тут не до чого, може, це зовсім і не обман?

Маркетинговые уловки, на которые попадаются все, в том числе и вы -

Так, це просто маркетингові виверти. Їх багато, ми вам розповімо лише про деякі, найбільш часто використовуваних у всіх без винятку сучасних продуктових магазинах, розповімо навіть не з метою, щоб ви знали, як вас обманюють, і могли хоч якось протистояти цьому, а лише в цілях загального освіти. Тому що багато чого з написаного нижче ви або знаєте або майже знаєте, але це нічому вас не вчить. Тому ця стаття швидше про те, що люди в якійсь мірі – біороботи з певним набором програм. І ляльководи, хто знає, як працюють ці програми, легко смикає за ниточки, зовсім як ляльок…

Найпривабливіший завжди середній варіант

Якщо в магазині майже один і той же товар пропонується за різними цінами, то покупець вибирає за середньої вартості. На дорогий товар шкода грошей, дешевий викликає сумнів, а ось середній — в самий раз. І маркетологи, прекрасно знаючи це, за середньою ціною спихають самий поганий товар, наприклад, прострочений або залежаний, який ось-ось стане простроченими, що не користується попитом через низьку якість, ну і так далі.

Проходьте повз жовтих і червоних цінників

Хто з нас не бачив ці яскраві жовті (іноді червоні) цінники, на яких закреслена стара ціна і позначена досить приваблива нова. Людина тут же, навіть підсвідомо, починає підраховувати свою вигоду, часто не замислюючись, наскільки реальна стара ціна. Як правило, вона взята зі стелі, щоб залучити покупця, чому деякі маркетологи нерідко перегинають палицю, наприклад, призначаючи «нову ціну» в два, а то і в три рази менше «старої» – це викликає підозру навіть у самих довірливих відвідувачів магазину.

Маркетинговые уловки, на которые попадаются все, в том числе и вы -

Такі акції іноді навіть вступають у суперечність з реальними цінами, коли покупці бачать жовтий цінник, скажімо, з яблуками по 70 рублів, і радісно купують їх, а майже поруч стоїть лоток тих же яблук без акції по 60 рублів. Причому працівники магазину іноді це роблять навіть спеціально: ті, хто виявить яблука з реальною ціною в 60 рублів, вже куплять їх неодмінно…

Маніпуляції з дев’ятками

Сьогодні в магазині, в Інтернеті, але ціни, типу 99 рублів, 999 рублів і так далі, просто заполонили все торгове простір. Доходить іноді навіть до абсурду – ціна 99,99 рублів, хоча копійка в Росії давно вже «не ходить». По-перше, вважається, що 99 завжди привабливіше 100 (не кажучи вже про 999 і 1000), хоча різниця чисто умовна. По-друге, дев’ятка вважається магічним числом, здатним привертати увагу або, краще сказати, зомбувати покупця. Можна в це вірити, можна не вірити, але компанія Stripe на початку цього року знову провела дослідження, яке засвідчило, що працює, та ще як!

На рівні очей лежить те, що магазин хоче продати в першу чергу

Статистика показує, що з середніх полиць товар йде в першу чергу. Людям лінь нагинатися і вже тим більше заглядати на самий верх (та і не все там видно без окулярів, які забуті вдома). А ось перед очима – все що треба. І якщо знову-таки магазину треба спихнути залежаний товар, то він неодмінно виявиться на середніх полицях. Багато покупців це знають, але… найчастіше обирають саме середні полиці в супермаркетах.

***

Таких прийомів дуже багато, не всі з них обов’язково «обманні», як це найчастіше буває з акціями, але виключно всі вони працюють на одне – змусити вас неодмінно щось купити (для цього навіть придумані спеціальні запахи; найбільш ходові товари, як молоко і хліб, знаходяться на самих дальніх стелажах, щоб ви побігали по магазину, і т. д.), не важливо, якої якості та навіть якоїсь ціни.

Маркетинговые уловки, на которые попадаются все, в том числе и вы -

Найдивовижніше, що людина (підозрює це маніпулювання його свідомістю або не підозрює) йде з магазину практично завжди задоволеним. Цьому сприяє сьогодні і самообслуговування – покупець сам все вибрав (а сам?), ніхто йому нічого не нав’язував…

НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ

НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ