Рейс AQ-243: шансів вижити – один на мільйон – “Факти про неймовірне”

0

Рейс AQ-243: шансов выжить – один на миллион -

Боїнг 737-29, що летів рейсом AQ 243 на Гонолулу почав розвалюватися прямо в повітрі. Шансів вижити у такій ситуації у екіпажу та пасажирів один на мільйон, не більше. (esoreiter.ru)

28.04.1988 р, 13:58, аеропорту Кахулуи о. Мауї, Гаваї

Кілька службовців аеропорту, прикриваючи руками очі від сонця, дивилися на що заходить на посадку “Боїнг”. Цього літака не було у розкладі. «Якось дивно на посадку йде, на ліве крило завалюється», – зауважив один. «І швидкість чомусь не знижує – він що, ненормальний, на такій швидкості сідати?», – відповів йому другий.
«Господи Ісусі!» – пролунав чийсь шепіт: зниження літака була відсутня частина фюзеляжу! Немов гігантський монстр вчепився зубами в тіло Боїнга і вирвав з м’ясом значну його частину. Над льотним політ пролунав несамовитий жіночий крик.

Boeing 737-297 авіакомпанії Aloha Airlines

Боїнг з реєстраційним номером N73711 був найстарішим літаком в Aloha Airlines. Випущений в 1969 році, він кілька разів змінив господаря-авіакомпанію і кілька разів змінював ім’я. Тепер він називався Queen Liliuokalani і працював «рейсовим автобусом», літаючи між островами архіпелагу. Кожен день він здійснював 8-10 рейсів, кожен тривалістю не більше 30-40 хвилин.

28 квітня борт повинен був летіти за маршрутом о. Гаваї-Гонолулу. Час польоту – 35 хвилин. Командир екіпажу – Роберт Шорнштаймер (10 років стажу, 8.500 годин нальоту), другий пілот – Меделін Л. Томпкінс (8 років стажу, 8.000 годин нальоту) та три стюардеси. Боїнг пройшов передпольотний огляд (все нормально, літак до польоту готовий). В 13:25 Queen Liliuokalani, маючи на борту 95 осіб, відірвався від злітної смуги і взяв курс на Гонолулу.

А між тим…

А між тим до квітня 1988 року Боїнг встиг налітати більш 35.400 годин, велика частина з яких припадала на короткі маршрути між аеропортами Гавайських островів. Найскладніша і відповідальна частина кожного польоту – це зліт-посадка, коли літак відчуває найсильніші навантаження. Кожен зліт і кожна посадка – це найсильніший удар по всій машині, мікро-інфаркт», який ніколи не проходить безслідно.

Боїнг Queen Liliuokalani, літаючи на внутрішніх рейсах, переносив по 15-20 таких «мікро-інфарктів» щодня. За 19 років він «напрыгал» Гавайським островам майже 90.000 циклів зліт-посадка – абсолютний рекорд того часу для машин такого класу. Солоне повітря не сприяв здоров’ю літака – воно було сильно підірвано. Машині давно пора було піти на пенсію, але наставав новий день, і Queen Liliuokalani знову піднімався в повітря.

Аварія на висоті 7.500 метрів

О 13:48 Боїнг досяг ешелону FL240 (7.500 м). На цій висоті різниця тисків усередині літака і зовні – триразова. Досить найменшої мікротріщини, щоб катастрофа стала неминучою. О 13:48 змійка тріщини побігла прямо по стелі салону першого класу і під тиском зсередини літак почав розкриватися як консервна банка.

У частки секунди зірвало 35 кв. м. фюзеляжу разом з проводкою, теплоізоляцією та багажними полицями. Пасажири опинилися під відкритим небом на висоті 7.500 м, при швидкості набігаючого потоку 500 км/год і температурі мінус 45 градусів.

У салоні вирував натуральний ураган. Не вистачало повітря. Пасажири не могли надіти кисневі маски – їх просто не було. Стюардеса Мішель Хонда в цій ситуації опинилася одна – напарниця Джейн була поранена і лежала без свідомості, Клара-Белль не відгукувалася. Мішель навіть не знала, чи живі пілоти, але проявила мужність, діяла швидко, рішуче – згрупувала пасажирів, не допустила паніки.

В кабіні пілотів
– Командир, що будемо робити?
– Сідати, і як можна швидше.
– Найближчий аеропорт – Кахулуи на Мауї о.
– Розвертаємося на Кахулуи. Тепер залишається тільки молитися, щоб Боїнг не розвалився до того, як ми приземлимося.

Літак почав знижувати швидкість і висоту, здався о. Мауї.

– Командир, при зниженні швидкості нижче 315 км/год літак втрачає управління.
– Швидкість не знижувати, будемо сідати на підвищеній швидкості. Випускаємо шасі.
– Командир, сигналу індикації виходу передньої стійки шасі немає.
– Кахулуи, що скажете про нашому передньому шасі?
– Візуально спостерігаємо: шасі випущено.

Але зафіксовано воно в робочому положенні? Цього пілоти не знали. Якщо ні – сідати літака доведеться на черево.

Екстремальна посадка

Зазвичай перед екстремальної посадкою літак літає кілька годин, спалюючи паливо до останнього літра. Якщо при посадці паливо вибухне – ні у кого з тих, що знаходяться на борту не буде жодного шансу вижити. Але скільки ще протримається у повітрі розвалюється на частини Боїнг? Година? Або кілька хвилин? Тому Шорнштаймер прийняв рішення сідати з повними баками.

– Командир, знижуємося. Лівий мотор заглух.
– Закрилки не випускати.
– А як же будемо гальмувати?
– Шасі і реверс двигуна.
– Зрозуміло. Отче наш, сущий на небесах…

О 13:58 шасі Боїнга торкнулися злітно-посадкової смуги. Назустріч йому з ревінням мчали машини пожежної та швидкої допомоги.

Рейс AQ-243: шансов выжить – один на миллион -

Коли льотчики вибралися назовні, вони побачили, що ніс літака бовтався на декількох балках.

Рейс AQ-243: шансов выжить – один на миллион -

Завдяки діям пілотів, всі пасажири залишилися живі, відбувшись травмами різного ступеня тяжкості. Безвісти зникла стюардеса Клара-Белль Лэнсинг – у момент аварії потоком повітря її викинуло назовні. Тіло її так і не було знайдено, але навряд чи хто сумнівається, що вона загинула.

Автор Klim Podkova

НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ

НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ

загрузка...